Site Meter

tisdag 12 augusti 2014

Pierre Isacsson

Bloggen om Pierre Isacsson lever, om någon nu trodde annat. Det är många besökare här, men av olika skäl sker det inte så många (minst sagt) uppdateringar. Jag ska försöka bättra mig för just i år finns det lite anledning att uppmärksamma Pierre Isacsson lite extra. Dels är det såklart 20 år sedan han gick bort i Estonia-katastrofen. Årsdagen är i slutet av september. I samband med detta kommer Pierre Isacsson att uppmärksammas i pressen. Mer kan jag inte säga, men jag återkommer med mer information här! Dessutom är det denna höst precis 40 år sedan Pierre släppte sin debutsoloskiva "Pierre!". Det finns alltså all anledning att tänka lite extra på Pierre denna höst. Vad kan vara bättre än att avsluta denna sommar med en personlig favorit från debutskivan.

1 kommentar:

  1. Det finns nu en ny version av låten "Då går jag ner i min källare på Spotify", gjord av Murten.

    SvaraRadera