Site Meter

tisdag 10 november 2009

Ni-na-ni-na-ni-na-na...dagens boktips...

I lördags var jag på Värmländska Bokmässan, och det råkade passa så bra att jag plötsligt och oplanerat slank in och lyssnade på bröderna Ulf och Björn Nordström, som tillsammans med Anina Rabe och Jan Gradvall skrivit boken "Tusen svenska klassiker". Jag hade tänkt vänta med att köpa den och kanske se till att jag fick den i julklapp, men efter att ha hört dem kunde jag inte hålla mig. Så nu har jag den, och har hunnit blättra och läst lite grand. Döm om min förvåning, och glädje, när jag ser att som post 411 ligger Pierre Isacssons debutskiva "Pierre!", prydligt placerad mellan Per-Gunnar Evanders "Måndagarna med Fanny" och Pugh Rogefeldts "Bolla och rulla".



Det är en fantastisk bok, så det är bara att gå ut och köpa den. Bums!

"Boktipset", som inspirerade rubriken till detta inlägg, har förresten en egen post, nummer 460, och vinjetten minns ni väl..?

1 kommentar:

  1. Hej!
    "Måndagarna med Fanny" är också en fantastisk bok, eller hur?
    Mvh, Agathe

    SvaraRadera