Site Meter

onsdag 30 december 2009

Pierres bästa låtar - plats 30 - 58

Så här i nyårstider ska det ju göras listor. Det vill jag också göra. Jag älskar listor, har gjort sådana ända sedan jag var barn. på allt möjligt, kategoriserat, rankat och systematiserat. Det är inte lätt att rangordna Pierres alla låtar - nästan omöjligt. Därför har jag gjort det. Urvalet är de Pierre-låtar som jag har hört - det finns nog fler, men inte särskilt många ändå. Fyra lp-skivor, några singlar och singelbaksidor, nån samlingsskiva och lite annat smått och gott. Totalt 58 låtar får jag ihop (och då har jag inte räknat med Country Four och Family Four, t ex - ett kriterium har varit att det ska vara under eget namn, solo).

Vi börjar med plats 30 - 58.

30 Joddlarkungen
31 Dags att gå, tack för mig
32 Gungande
33 Spelaren
34 Lata sommardagar
35 Vintern med Ann-Marie
36 Ösa sand
37 Ha, ha, du kan inte ta mej
38 Don Quijote
39 Säg finns jag till
40 Kör mig hem
41 Hemma
42 En ragtimemelodi
43 Vindens sång
44 Gratulera mej
45 Morgan Kane
46 Snart kommer jag hem
47 Ett gräs som var så grönt
48 Så tomt
49 Ligg lågt
50 Elefant-sången
51 Hjälp mig ur min ensamhet
52 Sista bussen hem till mig
53 Rosie
54 Fri att få leva
55 Säg, när får jag chansen
56 Pappa sjöng bas
57 Jag har ett ljus
58 Vägens vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar