Site Meter

lördag 10 oktober 2009

Dagens skivfynd

Stadsbiblioteket hade utförsäljning av utrangerade LP-skivor idag. Inga fantastiska fynd gjorde jag, men hittade i alla fall en intressant skiva med Mats Paulsson. Jag visste nämligen inte att han hade skrivit en låt om min poetiske husgud Dan Andersson, men på "Jag sjunger för Dig och sommaren" (1983), som skivan heter, ligger sången "Till en vildmarkspoet" som handlar om Dan. Bland övriga låtar på skivan finns "Barfotavisan" och "Visa vid vindens ängar" (jag gissar att Paulsson har med versioner av dem på alla sina skivor).

Men det som var kul var musikuppsättningen:
Producent, keyboard m m: Kjell Öhman, som spelde piano på Pierre Isacssons "Igen".
Trummor: Roger Palm, som spelade trummor på..."Igen".
Bas: Jan Bergman, som spelade bas på..."Igen".
Gitarr: Hasse Rosén, som spelade gitarr på..."Igen".
Gitarr: Bo Dahlman, som spelade gitarr på..."Igen".

Undrar hur många skivor det där gänget i KMH-studion egentligen är med på...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar