Site Meter

lördag 17 oktober 2009

Dansbandsmusikern

1984 var året då Pierre Isacsson verkar ha ägnat sig åt att sjunga med ett dansband, nämligen Folke Lindesjös Orkester. Två kassetter gavs ut detta år, "Folke Lindesjös Orkester med Pierre Isacsson" och "Musik för fullvuxna". De är svåråtkomliga, men ungefär vid samma tidpunkt spelade en Lars E. Carlsson bas i bandet. Lars E. Carlsson är en låtskrivare som skrivit massor av låtar du hört, men inte visste att han skrivit texten till, med allt från Anna-Lena Löfgren till Vikingarna. Jag hittade honom på nätet, och hade en intressant konversation med honom. Det visade sig att han inte spelade samtidigt som Pierre, men ändå hade en av kassetterna. Jag fick ett smakprov på mp3, och drabbades av overklighetskänslor. ÄR det verkligen Pierre som sjunger...? Ja, hävdar Lars E. Carlsson, men du hör det inte, med samma motiv som jag själv börjat fundera kring - att jag hade alltför förutfattade meningar om hur Pierres röst ska låta...att jag inte kunde koppla om hjärnan när han sjöng i dansband. Men jag kan inte förlika mig med tanken, jag måste stå för det, kanske sjunger han inte just på den låten jag fick...eller gör han det och hela min musikkänsla har fått sig en knäck. På omslaget syns det i alla fall att han är med, Pierre, på nåt sätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar