Site Meter

måndag 5 oktober 2009

Om Melodifestivalen 1982 igen

Jo, plötsligt ramlade en polett ner och jag insåg ytterligare en koppling från Melodifestivalen 1982 (se förr-förra inlägget). Ett av bidragen skrevs av Britt Lindeborg, som skrev några texter åt Family Four, bland annat "Nu ska jag tala om" och "Tänk om hela världen var min" på Picnic och "Hej mitt vinterland" på Family Fours jul. Dessutom, som ytterligare Pierre-kuriosa, skrev hon "Judy min vän" som vann melodifestivalen 1969, där bidraget som kom sist "Du skänker mening åt mitt liv" med Ola Håkansson var komponerat av...Pierre Isacsson. Annars har hon ju knåpat ihop rätt bra låtar i övrigt, eller vad sägs om "Diggi-loo, diggi-ley", "Mitt sommarlov" och "Lyckliga gatan". Så då är vi uppe i sex av tio bidrag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar